Data i hora

L'Ametlla de Mar

Descripció de l'activitat

Camí de ronda
Preu: 5 € (fins al 31 de maig)
Recorregut: 16 km (4,5 h)

Sortida: plaça del Canó de l'Ametlla de Mar
Arribada: c. Ronda de Mar de l'Ampolla

Més informació i inscripcions
www.idece.cat

Recorregut
0,000 km L'Ametlla de Mar. Plaça del Canó. El GR-92 surt en direcció a l'Ampolla vorejant el port.
0,300 km Al davant de la llotja nova es va a la dreta, pujant per unes escales.
0,600 km Cala Pepo.  Es baixa ran de mar i es continua pel camí de ronda pujant les escales. Al davant d'una fita es deixa i es va a la dreta. Més endavant es deixa un xalet a la dreta vorejant el penya-segat pel camí de ronda.
1,300 km Cala Bon Caponet. Es travessa el barranc, es puja i, després de creuar una pista, es baixa a la platja.
1,500 km Platja del Bon Capó. Es va pel camí de ronda.
2,100 km A l'esquerra queden les restes d'una antiga drassana.
2,200 km Es deixa la costa per anar terra endins, entre dos edificis, per voltar el port de l'Estany. Bona vista sobre la serra de Cardó.
2,700 km Camí de les Cales. Es gira a la esquerra, direcció sud.
2,950 km Camí d'accés al port de l'Estany. Es va a l'esquerra.
3,300 km Port natural de l'Estany. En arribar a la platja es va a la dreta pel camí rere costa.
3,800 km Es passa a la vora d'uns emplaçaments d'antigues bateries de costa.
4,000 km Platja de Port Olivet. Es travessa i es pren el camí de ronda.
4,800 km Platja de Santes Creus. Espai protegit (PEIN). Es continua en direcció sud-oest travessant la platja per reprendre el camí de ronda.
5,050 km A l'esquerra es deixa la platja de la Llenya. A 100 metres a la dreta hi ha una guingueta.
5,800 km Es deixa a la dreta la urbanització El Hidalgo per seguir el camí de ronda, travessar un barranc, pujar l'altre vessant i continuar a l'esquerra. Restes de trinxeres.
6,200 km Platja de l'Estany Podrit, es travessa i es continua pel camí de ronda.
7,550 km Platja al peu d'uns xalets. Es continua pel camí de ronda.
7,950 km Es deixa a la dreta una pista enquitranada d'accés a una finca i es va a l'esquerra, direcció sud-oest. El camí puja i baixa buscant els punts de pas i voltant la punta de l'Àliga. Atenció als senyals.
8,500 km Es deixa a la dreta un corriol que puja a una urbanització i es creua un barranc.
8,850 km Roca de l'lllot, que forma una petita península d'especial bellesa. S'hi passa molt a prop i es puja al nord per unes escales que van a cercar el camí de ronda per baixar tot seguit ran de mar. (En cas de tempesta es pot anar pel camí de ronda que passa més endins de la finca).
9,400 km Platja de l'Àliga. Començament del PR-C 80. Es travessa i es va per un camí que puja i va a buscar el camí de ronda per sobre del penya-segat, el qual torna a estar en bon estat.
9,850 km Cala Moros. Sense arribar al final de la cala, cal cercar un camí a l'altre costat que puja ràpidament fent unes llaçades. Des d'aquí fins al PK 10,700, pot mancar senyalització en algun tram. En cas de dubte, convé seguir sempre el més a prop possible del mar.
10,000 km Escales. Es deixen a mà esquerra, són un accés a la platja. El sender va pel camí de ronda. A 100 metres en un replà es deixa un camí a mà dreta.
10,700 km Bifurcació. Es deixa un corriol a mà dreta. Abans d'arribar a la via del tren es va a l'esquerra i es baixa a Cala Pins, se segueix el camí de ronda entre el mar i la via per terreny irregular. Més endavant es baixa ran de mar per passar per sota d'uns xalets i es continua sempre prop del mar. No hi ha, per tant, possibilitat de pèrdua.
12,150 km Platja de Santa Llúcia. Es va per la carretera d'accés, preferentment pel camí de fusta per a vianants.
12,450 km Platja Morro de Gos. Se segueix pel passeig marítim, totalment restaurat.
12,750 km Cala la Buena. Es travessa i es va per sobre del penya-segat.
13,350 km Escales. Es pugen unes escales i es passa pel davant del bar restaurant Perales, es va a l'oest; en arribar a la carretera es gira a l'esquerra i per unes escales es baixa a l'arena.
13,850 km Platja de Cap-roig. Sense trepitjar l'arena, es va pel costat del mur d'una finca vers el sud-oest per unes malmeses escales. Més endavant es passa pel cap Roig.
14,600 km Cala Maria. Se segueix pel camí de ronda.
15,550 km Cala Baconé. S'hi arriba per una escala de fusta que baixa fins a la platja. El GR-92 continua ran de mar pel camí de ronda. Més endavant s'entra a l'Ampolla, es passa per la platja dels Capellans, pel carrer Mar, carrer Banys i carrer Vista Alegre, sempre ran de mar. Es deixa el port a l'esquerra i tot passant per un pont de vianants s'enllaça amb el passeig Ramon Pous.
16,550 km L'Ampolla. Carrer Ronda de Mar.

GPS: Latitud

40.882627

GPS: Longitud

0.802624

Localització

Javascript is required to view this map.